آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )
آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )

آسمان خانه ی ما (۶)

khosheyeParvin_hayatekhaneh 

خوشه پروین یا ثریا؛ این شبها در ساعات اولیه ی شب تقریبا در بالای سر دیده میشود؛ 

البته در آسمان شهر به خاطر آلودگی نوری کمی به سختی قابل دیدن است.   

.

این خوشه حدود ۱۰۰ستاره دارد که از این بین تنها ۶ یا  ۷ ستاره با چشم غیر مسلح دیده میشوند. 

 با دور شدن این ۱۰۰ستاره از یکدیگر؛ سر انجام این خوشه مانند همه ی خوشه های باز ناپدید میشود. 

عکس این خوشه از نمای نزدیک را در این پست میتوانید ببینید.

.  

.  

آسمان حیاط خانه ی ما 

خوشه ی پروین و درخت بی برگ انار 

عکس با دوربین کانن ۶۰دی. 

(همسایه مون توی حیاطش لامپ روشن کرده بود به خاطر همین یه قسمت از درخت سفید افتاده) 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ح 1392,11,05 ساعت 10:41 ب.ظ http://allah-110.blogfa.com

من وقتی یه شب تو آسمون تشخیص ش دادم انقدر خوشحال شدم که فکر کنم کسایی که یه کشف جدید میکنن هم انقدر خوشحال نمیشن!! :)
کلی به خودم امیدوار شدم...
دیگه ما منجم های تازه وارد(و مخصوصا مثل من نا بلد)دلمونو به این چیزا خوش میکنیم..
:)

ما هم اولش با این چیزا شروع کردیم...
یادمه یه بار که از روی اطلس داشتم صورت های فلکی رو شناسایی میکردم به یه ستاره برخوردم که توی اطلس نبود؛ سوال شده بود برام چرا این ستاره توی اطلس ثبت نشده حالا نگو که او ستاره نیست سیاره ی زحله...
الان که یاد اون موقع ها میافتم حسابی خندم میگیره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد