آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )
آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )

درد و دل با آسمان ...

leyliomajnoon 

...                                                                                    

کو آن دو به دو بهم نشستن؟ / عهدی به هزار عهده بستن؟ 

کو آن به وصال امید دادن؟ /  سر بر خط خاضعی نهادن؟ 

و امروز به ترک عهد گفتن / رخ بی گنهی ز من نهفتن 

گیرم دلت از سر وفا رفت / آن دعوی دوستی کجا رفت؟

من با تو به کار جان فروشی / کار تو همه زبان فروشی

 من مهر ترا به جان خریده / تو مهر کسی دگر گزیده

 با یار نو آنچنان شدی شاد / کز یار قدیم ناوری یاد

گر با دگری شدی هم‌آغوش / آسوده مرا شدی فراموش 

شد در سر باغ تو جوانیم / عمرم همه رنج باغبانیم

بس رنج کشیده ام در این باغ / چون میوه رسید می‌خورد زاغ 

خرمای تو گرچه سازگار است /  با هر که به جز منست خار است

برداشتی اولم به یاری / بگذاشتی آخرم به خواری

آن روز که دل به تو سپردم / هرگز به تو این گمان نبردم 

کردی دل خود به دیگری گرم / وز دیده من نیامدت شرم؟

 ایام چه ها غم تو خوردم / از دوری تو چو شمع مردم  

با اینهمه رنج کز تو سنجم / رنجیده شوم گر از تو رنجم

با اینهمه جورها که رانی /  هم قوت جسم و قوت جانی  

از خوبی مثل تو چنین یار / دشوار توان برید دشوار 

با اسم تو می شوم هم آواز / تا عمر کجا عنان کشد باز...

 
نظرات 1 + ارسال نظر
شیوا 1392,11,10 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.dushizeyeashoob.blogsky.com

به لحاظِ وزنی چن جاش مشکل داره ولی به چشم نمیاد چندان.
واقعاً کارتون عالیه.
تبریک می گم.
از ما ادبیاتیا بهتر شعر می گید.

یه چیز بگم....
این شعر من نیست همون شعر دردودل مجنون با خیال لیلیه ... البته با اجازه مرحوم نظامی یه کم دستکاریش کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد