آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )
آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )

ضمیر مرجعش رو پیدا میکنه ...

 

توی این چند سال برای رصد این ور و اون ور زیاد رفتم؛ از کوهستان بگیر تا کویر؛ 

جاهای مختلف شمال کشور؛ کویر واقعا تاریک خراسان جنوبی(شهر سه قلعه و بخش دُرُح)؛ آباده ی شیراز؛ کوههای تفرش (اراک)؛ دشت مرنجاب (اصفهان) و از همه بیشتر کویر استان خودمون؛ میخواستیم ارمنستان هم بریم که نشد و بعضی جاهای دیگه که نمیشه اسمشو آوورد ...  

بیشتر رصد ها با بچه های گروه بودم و بعضی هاش هم تنها؛ 

این عکس امیر حسین ابوالفتح (عکاس حرفه ای نجوم) رو که دیدم یاد تنهایی های خودم افتادم توی شبهای رصدی؛ چی میشد خدا این تنهایی رو نمی آفرید ...

من هم میتونم شبیه این عکسو بگیرم و دستمو اشاره کنم به سمت مرکز کهکشان راه شیری ولی ...

دوباره حس شاعرانه ام گل کرد؛ از بس دیوان حافظ خوندم جز غزل؛ مدل دیگه ای نمیتونم شعر بگم؛ سبک شعرام هم به سبک همون حافظ خدابیامرزه (روحش شاد) البته اگه بشه اسمشو شعر گذاشت: 

  

چون شمع شدی دور تو پروانه شدم باز / چون غنچه شدی بلبل مستانه شدم باز 

دریاست خروشان و تویی ساحل آرام / چون قایق حیران شده ویرانه شدم باز 

از لیلی بی نام و نشان نیست نشانی / چون گمشده در شهر تو بیگانه شدم باز 

آن سان که شدم پر دلم از روح تنفر / از عشق تو طاق در ایوانه شدم باز 

چون مثل کبوتر به سر بام نشستم / اما تو رماندی منو بی خانه شدم باز 

ای کاش کمی درک کنی حال دلم را / دلداده و مستانه و میخانه شدم باز 

ای کاش بفهمی که بسی جای تو خالی ست / بی خانه و بی دانه و بی جامه شدم باز 

تنهایم و در ظلمت شب بند و گرفتار / مجنون شده ی لیلی و دیوانه شدم باز...

 

نظرات 6 + ارسال نظر
شیوا 1392,11,09 ساعت 08:53 ب.ظ http://www.dushizeyeashoob.blogsky.com

رقّتِ قلب، اساساً منحصر به هیچ جنسیّتی نیست!
یک موهبته که راستشو بخواید هدایتش تو وجودِ شخص، واقعاً کارِ سختیه!
بینِ دخترا هم قلبایی هست که مکانیکی کار می کنه و بهش میگن مردونه!
ولی من می گم زن و مرد به مکانیکی و لطیف تقسیم نمی شن.
فرقِ ما با عربایِ ابتدایِ اسلام اینه که اونا عرب و عجم می کردن، ما زن و مرد می کنیم، در حالی که ملاکِ برتری هم چنان تقواست!
فک کنم با این کامنت، گفته ی قبلیمو نقض کردم، ولی خب... راستش واقعاً مردی که با خودش صادق باشه هم نادر است!

درسته...
انسانی که به خدای خودش احترام میذاره قطعا به خلق خدا هم احترام میذاره.
اگه یکی ادعای با خدابودن بکنه ولی اخلاقش خوب نباشه به نظر من ادعاش واقعی نیست.

شیوا 1392,11,09 ساعت 02:40 ق.ظ http://www.dushizeyeashoob.blogsky.com

اعتراف می کنم که تا قبل از خوندن این پست، فکر نمی کردم آقایونی هم وجود دارن که دلتنگ میشن!
دارم ایمان میارم که شما هم عینِ آسمون، عجیب و غریب هستید!

بعضی از آدما رقت قلبی شون بیشتر از دیگرانه شاید دلیلی هم داشته باشه. آقا باشه یا خانم هم فرقی نمیکنه.
آسمون تاثیر زیادی روی من داشته تاحالا...
ببخشید نظر رو تغییر دادم.

ح 1392,10,20 ساعت 12:52 ق.ظ http://allah-110.blogfa.com

زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست

راه هزار چاره گر از چار سو ببست
.....
این شعر حافظ واقعا زیباست

حتما این غزلو نگاه میکنم...

titan 1392,09,02 ساعت 12:39 ب.ظ

سلام
عزیزم چه زیبا حال روز بیشتر منجما به شعر گفتی

ممنون...

هنگامه 1392,09,01 ساعت 09:04 ب.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com

وای شما طبغ شعر هم ک دارید موفق باشی پسر خوب

من بیشتر پستت و خوندم مث همیشه عالی بود ولی شرمنده اصلن حالم مناسب زیاد کامنت گذاشتن نیست بخاطر فوت خاله ام

موفق باشی و پایدار

ممنون...
تسلیت میگم انشاا... غم آخرتون باشه.

ح 1392,09,01 ساعت 03:51 ب.ظ http://allah-110.blogfa.com

سلام.خوشا به حالتون که میتونید برید رصد....
جای ما رم خالی کنید.خیلی وقته نرفتم و نمیتونم برم.دلم واسه دیدن کهکشان و کلنجار رفتن با خودم واسه تشخیص دادن صورتای فلکی تنگ شده...

ممنون.
راه بسته نیست برای کسی که امیدشو از دست نده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد