آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )
آسمان زنده است ...

آسمان زنده است ...

( نجوم به روایت تصویر )

بهترین تلسکوپ ما ...

Apo120mm_NEQ6_singuider 

تلسکوپ شکستی آپوکرومات ۱۲۰میلی متر و مقر NEQ6 

به همراه تلسکوپ کوچک شکستی آکرومات ۸۰میلی متر و سیستم سین گایدر 

در اتاق همیشه شلوغ من... 

تلسکوپ های شکستی از لحاظ کنتراست تصویر بهتر از تلسکوپ های نیوتنی هستند.

در بین انواع تلسکوپ های شکستی نیز بهترین نوع؛ آپوکرومات ها هستند چون عدسی این نوع تلسکوپ ها ۳تیکه بوده و خطای رنگی تا حد زیادی در آن حذف شده است لذا بهترین اپتیک ها برای عکاسی؛ آپوکرومات ها هستند.

قیمت این تلسکوپ در حال حاضر حدود ۱۰میلیون تومان است. 

چشم نکنیم وضع انجمن نجوممون خوبه ها... 

دیگه بهتر از این تلسکوپ چی می خواییم... 

نظرات 5 + ارسال نظر
شیوا 1392,11,09 ساعت 02:27 ق.ظ http://www.dushizeyeashoob.blogsky.com

من به خدا آدم ولخرجی نیستم؛
منتها بضاعتشو ندارم.
به بابام گفتم می خوام فضانورد بشم، بهم گفت برو بشین رو تختت چشاتو ببند برو تو فضا برای منم خرج نتراش!

منم از اون به بعد، همیشه هرجا که می رم خارج از شهر، آسمونو رصد می کنم، حتّا شبا، رو پشت بوم.
به هر حال...
ما که رو تختمون با پورشه ویراژ می دیم، جهازِ میلیاردی می بریم خونه ی بخت، مدرک دکترا می گیریم، دیگه فضا رفتنم کاری داره؟

ای کاش چیزی به نام پول وجود نداشت...
اون موقع چقدر زندگی ها بی دغدغه تر میشد.
.
دلمون باید فضایی باشه اینکه فضا بریم یا نه خیلی مهم نیست.

هنگامه 1392,10,22 ساعت 07:16 ق.ظ

این دفعه رفتی برای رصد ستارها من ببر خواهشا

ما ستاره ها رو رصد نمیکنیم، اجرام آسمانی شامل کهکشانها سحابی ها و خوشه های ستاره ای رو رصد میکنیم... باشه اگه برنامه رصد عمومی بود اعلام میدارم.

هنگامه 1392,10,22 ساعت 07:16 ق.ظ

این دفعه رفتی برای رصد ستارها من ببر خواهشا

هنگامه 1392,10,22 ساعت 07:15 ق.ظ

واسه ی ستاره ی کوچکیش و خریدم 300 و خورده ای والابوخودا ک فقط میشه باهاش بازی کرد نه کاوش

اون جور تلسکوپا اسباب بازی اند البته میشه باهاشون رصد کرد خیلی ها هم ندونسته پول الکی میدند بابتشون ...

هنگامه 1392,10,22 ساعت 07:12 ق.ظ

ای مرفه بی درد

شوخی کردم ای بابااااا

من به جای خرید ماشین و لب تاب و این جور چیزا رفتم تلسکوپ خریدم شما هم اگه دل از اون چیزا بکنید میتونید این چیزا رو بخرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد